.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مروری بر یک دهه گذشته و نامگذاری سال‌های مختلف
از سال «امام خمینی» تا سال «نوآوری و شکوفایی»
مروری بر یک دهه گذشته و نامگذاری سال‌های مختلف

مروری بر یک دهه اخیر و نامگذاری سال‌های مختلف توسط رهبری معظم انقلاب نشان می‌دهد که اسامی انتخاب شده از سوی ایشان همواره بر مبنای یک درک عمیق و استراتژیک از نیازهای کشور بوده است و اگر کم‌توجهی برخی مقامات و فعالان سیاسی به پیام اصلی نامگذاری این سال‌ها نبود، ایران هم‌اکنون در موقعیتی به مراتب بهتر، توسعه‌یافته‌تر و کم‌مشکل‌تر قرار داشت.

سال 1387 از سوی رهبر انقلاب در حالی سال «نوآوری و شکوفایی» نامیده شده است که مرور اسامی سال‌های گذشته نشان می‌دهد این نامگذاری‌ها همواره بر مبنای یک درک عمیق و استراتژیک از نیازهای کشور صورت گرفته است:

ـ سال 1387 سال «نوآوری و شکوفایی»
- سال ‪ ۱۳۸۶‬سال «اتحاد ملی و انسجام اسلامی»
ـ سال ‪ ۱۳۸۵‬سال «پیامبر اعظم (ص)»
ـ سال ‪ ۱۳۸۴‬سال «همبستگی و مشاركت عمومی»
ـ سال ۱۳۸۳‬سال «پاسخگویی سه قوه به ملت ایران»
ـ سال ‪ ۱۳۸۲‬سال «نهضت خدمت‌گذاری»
ـ سال ‪ ۱۳۸۱‬سال «عزت و افتخار حسینی»
ـ سال ‪ ۱۳۸۰‬سال «اقتدار ملی و اشتغال آفرینی»
ـ سال ‪ ۱۳۷۹‬سال «امیرالمومنین (ع )»
ـ سال ‪ ۱۳۷۸‬سال «امام خمینی (ره)»

نامگذاری سال‌های مختلف که از اول فروردین 78 آغاز شد در حالی بود که رهبری معظم انقلاب پیشتر نیز در پیام‌های نوروزی خود چارچوب اصلی نیازهای کشور را تشریح می‌کردند. به گونه‌ای که ایشان در سال 1377 بر «پرهیز از اسراف، رعایت صرفه جویی، قناعت و نیز پایداری برمواضع اسلامی و انقلابی» تاکید کردند و در سال 1376 توجه به معنویات و فضایل اخلاقی را مورد تاکید قرار دادند. در سال 1375 بار دیگر ضرورت پرهیز از اسراف‌کاری و حفظ ثروت و منابع عمومی کشور را مورد اشاره قرار دادند و در سال 1374 محوریت پیام نوروزی خود را بر وجدان كاری، انضباط اجتماعی، انضباط اقتصادی و پرهیز از ریخت و پاش بنا نهادند. این مساله در پیام نوروزی سال 1373 رهبری انقلاب نیز مورد تاکید قرار گرفته بود.

بنا بر این گزارش؛ مروری بر اسامی ده سال اخیر نشان می دهد که آیت‌الله خامنه‌ای همواره تلفیقی از پایبندی به اصول اسلامی، وفاداری به اهداف انقلاب، عزت و اقتدار ایران، اتحاد، و نهایتاً ضرورت خدمتگذاری دولت‌ها و حل مشکلات متعدد مردم را مدنظر قرار داشته‌اند. با این حال در ده سال گذشته، بیشترین تاکید ایشان بر ضرورت حل مشکلات مردم بوده است که نامگذاری 4 سال تحت عنوان اشتغال آفرینی [1380]، نهضت خدمت‌گذاری [1382]، پاسخگویی سه قوه به ملت ایران [1383] و نوآوری و شکوفایی [1387] نمودی از آن است. نامگذاری دو سال نیز با تمرکز بر همبستگی و اتحاد ملی [سال‌های 84 و 86] و نامگذاری 3 سال به نام معصومین [85 و 81 و 79] بیانگر دیگر موضوعات مورد تاکید ایشان است.

این گزارش می‌افزاید: سال 1387 نیز در حالی سال «نوآوری و شکوفایی» نامیده شده که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود از مسوولان خواستند فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف در سال گذشته را به شكوفایی برسانند، به گونه‌ای كه مردم نتایج آن را در زندگی خود حس كنند.

این نامگذاری علاوه بر آن که ضرورت بازنگری در ساختار سنتی و کهنه مدیریتی کشور را نشان می‌دهد، با توجه به آن که سال 87 عملاً آخرین سال کاری دولت نهم است و از سال 88 به دلیل رقابت‌های انتخابات ریاست ‌جمهوری دیگر امکان آغاز طرح‌های جدی و به نتیجه رساندن آن وجود ندارد؛ بسیار پرمعناست. به معنای دیگر، دولت فقط امسال یعنی سال 87 را فرصت دارد تا هر چه طی دو سال و نیم اخیر انجام داده را به نتیجه برساند و نهایتاً کارنامه خود را برای قضاوت مردم ارایه کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.